Czym kierować się podczas wyboru wykończenia podłogi w sklepie?
Jak wybrać rodzaj podłogi do sklepu? Jest to bardzo trudna decyzja. Zastosowane rozwiązania mogą mieć ważny wpływ na decyzję zakupową klienta. Czym kierować się podczas wyboru sposobu wykończenia posadzki? W tym artykule opisujemy najważniejsze czynniki.
Dostosowanie do wizerunku firmy
Kolorystyka materiału zastosowanego na posadzce powinna być spójną z zasadami identyfikacji wizualnej firmy. Taki zabieg powoduje pozytywne postrzeganie sprzedawcy i zwiększa do niego zaufanie.
Duży wybór dostępnych kolorów zapewnia wykładzina do sklepu. Warto wybrać tkaninę jednobarwną. Wszystkie wzory i inne elementy graficzne mogą spowodować trudność w poprawnym ułożeniu podłogi.
Dostosowanie do natężenia ruchu
Natężenie ruchu w placówce handlowej może być znacznie większe niż w warunkach domowych. Podłoga jest bezpośrednio narażona na szybkie zużycie. Zastosowane rozwiązania powinny zapobiegać temu problemowi.
Użycie wykładziny do sklepu może okazać się dobrym zabiegiem. Do wyboru jest wiele materiałów o zwiększonej odporności na ścieralność. Tkanina jest odporna na wszystkie zarysowania. Nie powinna stracić żywych kolorów nawet po wielokrotnym czyszczeniu.
Zapewnienie bezpieczeństwa
Warunki pogodowe panujące w Polsce przez większą część roku nie są komfortowe. Niskie temperatury i opady atmosferyczne mogą zmniejszać przyczepność obuwia do podłoża.
Podłoga w sklepie powinna gwarantować komfort i bezpieczeństwo. Wykładzina to rozwiązanie, które jest znacznie bezpieczniejsze od płytek podłogowych i większości innych materiałów.
Łatwość w utrzymaniu czystości
Brud może wpłynąć na niską ocenę placówki handlowej przez klienta. Do brudnego sklepu klient może już nigdy nie wrócić. Trzeba więc zastosować materiały łatwe w czyszczeniu.
Czyszczenie podłogi nie powinno powodować nadmiernych utrudnień w funkcjonowaniu placówki handlowej. Podstawowe czyszczenie musi odbywać się na bieżąco. Odkurzanie wykładziny może być szybko przeprowadzane każdego dnia.