Będąc kobietą, na pewno korzystasz regularnie z usług salonów manicure. Jeżeli masz to szczęście i jeszcze nigdy nie miałaś przykrych doświadczeń, które nie zepsuły ci dnia ani twojej stylizacji, to wiedz, że masz się czym cieszyć. Są osoby, które doświadczyły nieprzyjemnych wypadków wynikających z nieprzygotowania manikiurzystek do zawodu. Częściej zaś stały się po prostu ofiarą nieprzewidzianej wpadki specjalistki, która posiada zarówno wiedzę, jak i niezbędną praktykę, ale niestety coś niezrozumiałego się wydarzyło, czego nie można było przewidzieć i ostatecznie stylizacja się nie powiodła. Ma to niesamowicie wielkie znaczenie, kiedy stylizacja manicure musi być wykonana dobrze już za pierwszym podejściem. Artykuł ten omówi nieco najczęstsze wpadki manikiurzystek i zwróci uwagę na to, jak ich unikać.
Obsługa salonów manicure
Nie można powiedzieć, że salony manicure w mniejszej lub większej mierze są salonami, które podchodzą lekceważąco do klienta. Zazwyczaj usilnie bronią swojej reputacji i zawsze starają się wykonywać swoją pracę z zachowaniem wysokich jej standardów. Tak więc wpadki są rzadkością, ale niestety się zdarzają.
Obsługa powinna być zwykle na wysokim poziomie, a o tym, jak to podtrzymywać przeczytacie na http://www.zyje-zdrowo.com.pl/na-czym-polega-dobra-obsluga-w-salonie-urody/. Aby uchronić klientkę, a tym samem salon, obsługa musi zostać odpowiednio sprawdzona, nie tylko pod kątem wiedzy i umiejętności z branży. Oczywiście bezpieczeństwo i zdrowie klientów jest najważniejsze, ale ich kulturalna i miła obsługa, także gra wielką rolę w sukcesie salonu.
Najczęstsze wpadki manikiurzystek
Czasem dochodzi do wpadek manikiurzystek i aby temu zapobiegać, należy z góry wiedzieć, jak należy się przed nimi uchronić. W przypadku manicure może dojść do:
- podrażnienia skóry podczas opiłowywaniu paznokci,
- uszkodzenia płytki paznokcia i bolesne podrażnienie skóry,
- rozklejanie się stylizacji paznokci,
- niedokładne lakierowanie, przez co lakier albo nie pokrywa paznokcia w całości,
- zbyt szybkie ścieranie się rzekomo trwałej stylizacji i zdobień,
- podrażnienie skóry wynikające z zastosowanych środków chemicznych,
- brak zaangażowania w zapewnienie miłej atmosfery w trakcie zabiegu,
- brak skrupulatnego prowadzenia kalendarza wizyt, w efekcie czego może dojść do przegapienia ważnego dla klientki terminu.
Podrażnienia i inne reakcje mogą wystąpić na skutek posiadania pewnych alergii na określone składniki chemiczne. Dlatego niezwykle ważne jest, aby klientka została zapytana przed zabiegiem o ewentualne uczulenia. Jeśli kosmetyczka nie zapyta, wówczas może dojść do powikłań. Zatem brak zainteresowania klientką, to krytyczny błąd, który niestety często jest powtarzany w niektórych salonach.
Jak przeciwdziałać tym wpadkom?
Można skutecznie zabezpieczyć się przed typowymi wpadkami w salonie manicure przez skorzystanie ze stającego się coraz popularniejszym terminarza dla manikiurzystek. To specjalne oprogramowanie, o którym więcej można przeczytać na stronie https://www.versum.pl/terminarz-dla-manicurzystki/. Za jego pomocą klientka ma dostęp do informacji o salonie manicure, stosowanych w nim preparatów i kosmetyków, a gdy jego oferta zostanie zaaprobowana, łatwo można umówić się na wizytę.
Jeśli chodzi o kompetencje manikiurzystek, to dzięki powyższej aplikacji można posiłkować się opiniami, jakie panują na temat interesującego salonu manicure. Jedynie one dadzą pogląd na fachowość wykonywania usług. Statystyki mówią jasno, salony korzystające z oprogramowania niemalże zniwelowały do zera najczęstsze wpadki kosmetyczek, które teraz dbają o swoich klientów zdecydowanie lepiej.